zondag 10 januari 2010

Visum en een tripje

Een goed begin is het halve werk. En met die wijze uitspraak in het achterhoofd had ik al een voorgevoel over het verlengen van ons visum.
Na het eerste avontuur in Nederland voor het aanvragen van een visum, zijn er inmiddels diverse dagen besteedt aan het heen en weer reizen naar het immigratie kantoor en aldaar het wachten op het visum.

De eerste 2 verlengingen van een maand, bestonden uit een heuse stempel in het paspoort. Voor de 3e verlenging vroegen ze 2 stempels. Klein verschil tussen deze 2 stempels was een reistijd van 6 uur, overnachting in een hotel en vervolgens de 6 uur weer terug reizen.

Allemaal een heel groot feest dus en daarom is er besloten om iets eerder naar huis te komen. Om te voorkomen dat het visum niet nogmaals verlengd hoef te worden.
In plaats van 5 februari, kom ik terug op 26 januari.

Inmiddels zelf weer in Makassar aangekomen want er komt morgen nogmaals bezoek langs! 3 vrienden en mijn broer zijn op dit moment nog op Bali en die halen we morgen van het vliegveld om vervolgens is even een paar dagen rond te gaan kijken.
De laatste dagen worden doorgebracht in Toraja, waar ik zelf nog afscheid moet nemen van de school en inmiddels een aantal vrienden.

Gaat weer even druk worden dus verwacht dat het volgende blogje in NL getikt wordt. Zoals beloofd zal ik er ook alle foto's bijzetten van de afgelopen vakantie en het aanstaande tripje met de vrienden.

Verder even weinig nieuws hier. Stage is zo goed als afgerond, afgezien nog van de verslagen en beoordeling, maar dat wordt in NL afgerond.

Jos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten