donderdag 12 november 2009

Al lopend

Al lopend door Makale ben ik af en toe nog steeds verbaasd over de reacties van de lokale bewoners.

Je zou denken dat na een kleine 3 maand ze hier gewend zijn aan die blonde kop van mij, maar elke keer is het weer raak.
Een filmpje via youtube als voorbeeldje ervan.

Straat waar het gefilmd is loop ik regelmatig langs, mooi rustig stukje en de lucht zit er niet zo vol met smog die vooral in het centrum hangt.
Regelmatig een blonde kop die er langs komt en elke keer gebeurd het weer:

Klikkerdeklik voor een filmpje op de jijbuis

Blijft grappig om te zien, ook leuk om op precies dezelfde manier terug te kijken :)


Nog een filmpje.
Een 5-jarig meisje in de straat waar ik woon en elke dag is het raak:

Mister Jos

En het is aanstekelijk. Het begon met haar, maar het is inmiddels over genomen door de kinderen op de markt een stukje verderop en het breidt zich uit..

Af en toe een stuk hardlopen en hoor dan van alle kanten kinder stemmetjes "Hello mister Jos!!"
En elke keer een hele grote lach op mijn gezicht. Wat dat betreft ben ik precies hetzelfde als de bevolking hier, elke keer weer verrast door de mensen hier..

Jos

p.s.
Filmpje van Mister Jos is een beetje uitgelokt, maar was de enige manier om haar erop te krijgen. Twee weken lang geprobeerd om haar erop te krijgen maar ze had altijd door dat ik eraan kwam. Ze zei dan vlug "Hello mister Jos!" en dook daarna gelijk weg. Toen kreeg ze door dat ik wou filmen en bleef net zolang staan totdat ik mijn camera klaar had, en dook op het laatste moment weg. Lachen, gieren en brullen achter het hokje vandaan :)

2 opmerkingen:

  1. Hahaha..>.< Hey, Mister Jos.
    So weird if I call you with that.
    did you know? Kids here is love to greet people from overseas with the call: "Mister".
    Though she was a woman. Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeah I noticed that they like to call western people Mister ;)

    BeantwoordenVerwijderen